חדשנות ואמונה באדם היא כוח מניע שאני מאמץ בכל תהליכי הליבה בארגון, על כולנו מוטלת האחריות לקדם שיתוף והכללה של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בחברה, אנו עדים כי אין גבול לאפשרויות של מקבלי השירות להתפתח, להגשים את עצמם ולממש את כישוריהם, המפתח לכך נמצא אצלנו כשאנו מאמינים בכוחות שלהם ומציבים להם אתגרים המובילים לשינוי והצלחה. למרות החסמים הקיימים, עלינו לפרוץ דרך ולא להיכנע לתכתיבי הזרם המרכזי.

“חדשנות ואמונה באדם היא כוח מניע שאני מאמץ בכל תהליכי הליבה בארגון, על כולנו מוטלת האחריות לקדם שיתוף והכללה של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בחברה, אנו עדים כי אין גבול לאפשרויות של מקבלי השירות להתפתח, להגשים את עצמם ולממש את כישוריהם, המפתח לכך נמצא אצלנו כשאנו מאמינים בכוחות שלהם ומציבים להם אתגרים המובילים לשינוי והצלחה”.

להלן מאמרו  של מנכ”ל הארגון  גל אזולוס על  פרויקט “עוצמות”, הקמת מכללה אקדמית במרכז היום הסיעודי- טיפולי בית מיט”ל  בראשותה של פרופ’ חפציבה ליפשיץ- להב, ראש ההתמחות במוגבלות שכלית, ביה”ס לחינוך, אונברסיטת בר אילן.

חדשנות ואמונה באדם היא כוח מניע שאני מאמץ בכל תהליכי הליבה בארגון, על כולנו מוטלת האחריות לקדם שיתוף והכללה של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בחברה, אנו עדים כי אין גבול לאפשרויות של מקבלי השירות להתפתח, להגשים את עצמם ולממש את כישוריהם, המפתח לכך נמצא אצלנו כשאנו מאמינים בכוחות שלהם ומציבים להם אתגרים המובילים לשינוי והצלחה. למרות החסמים הקיימים, עלינו לפרוץ דרך ולא להיכנע לתכתיבי הזרם המרכזי. מצוינות עם מוגבלות היא ערך שעל כולנו לאמץ, חשיבה פרואקטיבית המייצרת את המציאות.  חשיבה זו עוסקת בזכותם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית לרכוש השכלה גבוהה ומבוססת על: האמנת האו”ם, משנת   2006 “יש לאפשר לאנשים עם מוגבלות למצות זכויותיהם בהשכלה ולפתח את מירב האפשרויות הגלומות באישיותם ובכישוריהם השכליים והפיזיים. בשנת 2012 הצטרפה מדינת ישראל למדינות שאישרו את האמנה זו ולחקיקה תרומה מכרעת ההבנה כי השכלה אקדמית נתפסת כצורך בסיסי של כל אדם, חלק טבעי ממעגל החיים וכאמצעי לרכישת מקצוע, הגשמה עצמית ושילוב בכל תחומי העשייה האנושית, מקלה על השינוי  אך יש צורך במי שירים את הכפפה ויניע זאת לכדי עשייה. כבר לפני עשור התחלתי במאמץ קדחתני לאפשר לכל בוגר עם מוגבלות שכלית התפתחותית במסגרות הארגון לרכוש השכלה גבוהה פרופסור חפציבה ליפשיץ- להב, ראש התמחות במוגבלות שכלית בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן, העומדת גם כראש מרכז בייקר לחקר וקידום תינוקות וילדים עם מוגבלות שכלית היא מקור של אמונה לצד אמת מדעית, מחקריה מבוססים  על  תאוריית “הגיל המפצה”, הגורסת כי דווקא העיכוב ההתפתחותי בשנים הראשונות מוביל לפיצוי בגיל המבוגר הממשיך ומתפתח עד לעשור השישי בחייהם ובכך מתאפשרות אצלם יכולות למידה גבוהות והבנת מושגים מופשטים. אנו בעיצומו של תהליך לאשר את פרויקט “עוצמות” הקמת מכללה לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית וקשה בבית מיטל ובכך לאפשר הזדמנות שווה של ידע, חשיפה לעולם אקדמי והישגיות. הבחירה במקבלי השירות בבית מיטל מהווה עבורי סמן דרך, בשל רמות התפקוד הנמוכות שלהם, הדורשות מאיתנו אמונה, יצירתיות והנגשה בכדי  להעשיר את עולמם בתכנים בגובה העיניים, במסגרות מעונות גל נערכו תערוכת אומן, תכנים בוגרים לימי זיכרון,  ספר שירים פרי יצירותיהם, סדנת לימודים ועוד.. כיום דרך האקדמיה נבקש  לפרוץ אתגר קוגניטיבי מורכב, בטוחני כי כולנו נרגשים ומחזיקים אצבעות. עבורם  בדיוק עבורנו, הלמידה איננה רק תוצר אלא נתיב להיכרות עצמית, הכרה ביכולות בלתי מודעות וצמיחה אישית.

בואו נהייה הראשונים להאמין בהם, נאפשר להם לקפוץ הכי גבוה שאפשר ונהייה עבורם המקפצה אך גם רשת התמיכה לחיי שוויון ובעלי משמעות.